#1

   

Шалом, дуже стисло хочу представити контрольний дак під назвою FIRDACmini.
Структурна схема зображена нижче:

   

Як бачимо пристрій складається з восьми (по 4 на канал) даків які включають в себе цифровий FIR фільтр, 1-бітний Сігма-Дельта модулятор 3-го порядку і напівцифровий FIR фільтр (AFIR). Така структура дає змогу отримати ідеальний "аналоговий" сигнал на виході і малі спотворення. Чотири даки кожного каналу ввімкнено паралельно-диференційно. Кожен з даків має цифрове зміщення з різним знаком (одні в +, інші в - шкали), для того, щоб операційні підсилювачі каскаду перетворення струм/напруга працювали в класі А. 

       

На передню панель пристрою виведено (зліва направо):
1. Світлодіодний індикатор частоти дискретизації (зелений колір - 44.1/48 кГц, оранжевий - "хайрез").
2. Балансний вихід.

На задній панелі:
1. Лінійний вихід.
2. USB вхід.
3. Роз'єм мережевого живлення, тип IEC C7.

       

Спектр сигналу 1 кГц при ЧД 44.1 кГц на виході пристрою показано нижче:
   

При ЧД 88.2/96 кГц і 176.4/192 кГц спотворення відповідно зростають, але завжди залишаються нижчими за динамічний діапазон слуху. Не варто забувати, що тут 1-бітний дак в якого спотворення не залежать від типу сигналу, на відміну від мультибітових даків де спотворення в залежності від типу сигналу в середньому варіюються в межах від -60 дб до -120 дб створюючи неповторне забарвлення в залежності від зв'язки СДМ-ДЕМ-ЦАП.    

Короткі технічні характеристики: 
  • Вихідна напруга - 3 V RMS.
  • Вихідний опір – 100 Ohm.
  • Мінімальний опір навантаження – 600 Ohm.
  • Вхід - USB(PCM 32-192kHz, DSD64-512(DSD to PCM)).
  • Вихідні роз'єми - RCA, Jack 6.3 мм.
  • Живлення – 230 V+-10% 50-60 Hz.
  • Габарити – 160*100*30 mm.
  • Споживана потужність - 0.8 Вт по USB, 0.5 Вт по мережі 230В.

Драйвера для WinXP/Vista/7/8/8.1/10

       

"The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle." John Stapp
The following 12 users say Thank You to nazar for this post:
  • Rinceweed (09-07-2023), Black_Jack (09-07-2023), begemot (09-07-2023), Andrii (09-08-2023), Вергилий (09-08-2023), _Ур_ (09-08-2023), Altor Audio (09-08-2023), nevermind (09-09-2023), Jenko (09-09-2023), goiihik (09-10-2023), boboleg (09-13-2023), vd-two (09-14-2023)
Ответ
#2

А для Linux драйвери є, чи вони вбудовані в ядро?

Ceterum  censeo Carthaginem esse delendam.
Ответ
#3

Вбудовані. Для він10\11 теж можна юзати вбудовані.

"The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle." John Stapp
The following 1 user says Thank You to nazar for this post:
  • nevermind (09-09-2023)
Ответ
#4

(09-09-2023, 08:57 AM)nazar Написал:  Для він10\11 теж можна юзати вбудовані.

Тiльки вони трохи кастрованi.
Ответ
#5

Вітаю з новим релізом!
Як завжди очікую фото плати
Ответ
#6

Як щасливий власник FIRDAC Mini хочу стисло поділитися враженнями.

Звук цього ЦАПу мене відверто приголомшив. Я очікував покращення проти «меншого братика» FIRDAC Micro v2, але реальність перевершила всі сподівання на порядок. Це просто інший рівень, хайенд проти хайфай, і це не перевершення. Він звучить помітно краще за всіма параметрами, але серед головних аспектів, що привертають увагу:
- ще більша натуральність тембрів у всьому діапазоні, особливо по струнним, відчуття присутності зросло;
- вокал набув додаткової деталізації, виразності й «душевності»;
- збільшилася «вага» інструментів, особливо в нижньому регістрі СЧ, тепер панч такий, що відчувається тілом;
- відкрився ще один новий шар аудіо інформації, мікродеталей, яких раніше не було чути;
- покращена голографічність сцени, звуки не просто повністю відірвані від колонок, вони краще ешелоновані за глибиною, мають чітке місце у тривимірному просторі;
- ще краще розділення інструментів, каші не було й у попередній версії, але тепер між ними більше «чорноти»;
- суттєво підвищена «аналоговість», «теплота» звуків на кшталт вінілу, взагалі немає відчуття «цифри»;
- здатність на відмінно відігравати будь-який матеріал, навіть погано записаний або записаний дуже давно.

Останній пункт мене чи не найбільше здивував, тепер моя система не заточена лише на джаз та класику, я можу із захватом слухати «м’ясо» Слеєра, потужні лупи техно та трансу, диско 80-х, рок 90-х, трубу Майлза, класичну музику з широченним динамічним діапазоном, навіть Квін звучить відмінно!)) Я не знаю, завдяки чому з’явилася ця особливість, але вона тішить неймовірно.

Загалом можу сказати, що це найкращий звук, що я чув у житті, і це дуже дивно, тому що я слухав дорогі системи (як от dCS Scarlatti), але жодна з них не давала такий кришталево прозорий і водночас потужний, деталізований, об’ємний і надзвичайно автентичний звук, коли важко відрізнити, чи звук на запису, чи в кімнаті. І це чути на будь-якій гучності, але особливо на великій, бо він дає змогу підвищувати гучність без збільшення скривлень, це дуже круте враження.

І все це на тлі неймовірної «музичності» відтворення, кожен трек стає емоційною подією, яку рука не насмілюється зупинити. Дуже вам раджу послухати цей imho шедевр.
The following 4 users say Thank You to Rinceweed for this post:
  • nevermind (09-14-2023), nazar (09-15-2023), Black_Jack (09-20-2023), Desquark (04-30-2024)
Ответ
#7

Назар, а чи Ви плануєте в подальшому проводити оптимізацію алгоритму коду цифрових фільтрів та перетворювача usb => i2s?
Ответ
#8

Всім вітання! 
Мої кілька слів за результатами знайомства з Firdacmini

Мені, як колишньому власнику Фокусів 2 та 3 ревізій, було цікаво почути розвиток ідей, закладених Назаром у філософію звуку з самого початку випуску авторських девайсів.
При прослуховуванні одразу вловлюються сигнатурні риси пристроїв від Назара. Аналогова та дуже атмосферна подача звуку, відсутність піків\провалів\горбів по діапазону, надлишкової ваги, різкості, гостроти, колкості та інших неприємних вад "цифрової точності" чи  яскравості, якими часто страждають сучасні пристрої (переважно) на Дельта-сигма чіпах. 

В попередніх пристроях у мене особисто були наявні деякі питання стосовно балансу частот (Focus 2 був трохи темнуватим через зглаженість високих частот, Focus 3 інколи навпаки міг бути трохи яскравим у верхніх частинах діапазону), в Firdacmini ж баланс частот витриманий однозначно класно.
Firdacmini має відмінні технічні характеристики - звук щедро оздоблений детальністю, швидкістю та якісними параметрами сцени.
Класний баланс між мікро та макро - витончена подача деталей легко вислуховується у загальній цільній звуковій картині.
ЦАП не має видатного в класичному розумінні чорного фону, але атаки та затухання дійсно вражають, адже звучить усе це дуже навіть автентично - реалістично, натурально та у звичній невимушеній манері пристроїв Назара.  Лиш з кожним пристроєм все краще ??
Побудова сцени в глибину має акцент не в хірургічне розшарування слоїв - партії та звуки сплітаються між собою та утворюють по-художньому мальовничу гру слоїв сцени. Це реалізується в тому числі завдяки наявності в Firdacmini високої динаміки, трохи зглаженої аналоговістю подачі, а також фантастичним розмірам образів, що не поступаються кращим ЦАПам, що мені доводилось чути.
Ширина сцени на достойному для пристроїв значно вищої цінової категорії рівні. Локалізація інструментів при гарній ширині сцени само собою також не підводить.

Звісно, особливо відмічу гру струнних та клавішних інструментів, класне звучання акустичних записів та записів, насичених простором та цікавими нюансами сцени.
Характерно для пристроїв Назара Firdacmini має відмінний (кращого досі не зустрічав) контроль по гучності. Можна слухати Дуже голосно, можна слухати тихо. Відмінний як для аналітичного так і для фонового прослуховування. Комфортність прослуховування зразкова.

Очевидним є прогрес та рух вперед в пристроях Назара. Середні частоти стали тембрально більш цікавими для мене, високі частоти просто приємно слухати - вони стали виразніші без надмірної яскравості, мають відмінні окресленість та об'єм образів, а також гарні протяжність, обертони та затухання. 

Зазначу декілька нюансів, що можуть мати значення для декого із потенційних власників (суб'єктивні, але інформативні).
У порівнянні із Значно дорожчими ЦАПами є питання до окремих технічних характеристик низьких частот.  З часів використання Focus 2 та Focus 3 в реалізації НЧ зроблено крок вперед, проте вони все ще мають відносно "добрий" характер. Це в деякій мірі питання універсальності ЦАПу. Firdacmini загалом здатен впевнено грати усе, хоча, все ж таки, в першу чергу він не про електронні чи тяжкі сучасні музичні жанри.

Як зазначав вище, явного чорного фону у Firdacmini немає, є злегка теплий аналоговий фон.
Це відображається на загальній тональності пристрою, ЦАП звучить комфортно, приємно, музикально, можливої навіть заспокійливо де необхідно. Але він не має звичної прозорості, що частково досягається завдяки чорному фону. Компенсує це Firdacmini глибиною образів та класним пропрацюванням протяжності звуків в глибину. Це не недолік, а, можна сказати, особлива фіча пристрою. Саме вона є однією із тих речей, що чіпляють у Firdacmini.

Самобутній звук, гідний пристрій, особисто в мене викликав велику зацікавленість. Однозначно вартий уваги!
The following 6 users say Thank You to A77 for this post:
  • Rinceweed (09-21-2023), Black_Jack (09-21-2023), nevermind (09-21-2023), boboleg (09-24-2023), nazar (09-25-2023), Desquark (04-30-2024)
Ответ
#9

Хочу поділитися своїм досвідом експлуатації Firdac Mini.

По-перше, невеличкий дисклеймер. Моя система (Dali Oberon 5, Marantz pm 6006, beaglebone black) не претендує на статус референсу для винесення повноцінного та остаточного вердикту. Але дещо я почув, і про це хотів би розповісти.

Це буде невеличке порівняння Firdac Mini vs Aune x8, доповнений лбж та ss3602 в якості оп.

Сам по собі Firdac Mini звучить збалансовано, без акценту на певному діапазоні, не додаючи екстра-ваги чи надмірної енергіцності. Звучання в міру тепле, без нальоту цифрової виразності, форсуючої сприйняття деталізації. Упор на натуральність та створення у слухача відчуття невимушеного звучання та природнього джерела звуку.

Отже, в чому Firdac помітно переважив стеройдного китайця:

1. Сцена. З ss3602 вона найширша, якої я спромігся досягти з Aune'ом. Проте, Firdac Mini одразу показав, хто тут батя. Звучання помітно масштабніше, панорама ширша, а краям сцени при цьому не бракує презенса наявних образів. Наповнення відтворено дуже гармонійно. Ба більше. Глибина. Aune дає глибину та ешелонування, на дуже непоганому для його ціни рівні (апгрейди не коштували аж занадто дорого). Але Firdac показав ваду китайця - як саме відтворюються задні плани. Помітна ретельніша проработка фону і краща окресленість деталей.

2. Ретельність та деталізація взагалі. Якщо на моєму марантці різниця помітна, то на чомусь більш прозорому та сухому вона буде ще більш разюча. Мобільний чіп китайця очікувано спасував.

3. Делікатність та в цілому "не цифровий" саунд. При класній деталізації цап не дає жорсткості та "цифри". Aune у порівнянні з Firdac грає трішки прямолінійніше та грубіше. Firdac тут дає більш м'яку, аналогову, так би мовити подачу, без мила та згладжування. Особливо це відчутно на вч, по всьому діапазону.

І це з не аудіофільським кабелем живлення і з не балансного підключення.

В цілому помітний рівень набагато вищий за візаві Firdac. Особливо це помітно на якісному матеріалі з гарним ДД. А також на високоякісних оцифровках (повірте, в такі бувають). Якщо з першими Firdac вражав як раз таки витягуванням інформації з других/третіх планів, то з останніми це була якась маленька магія, яка проявлялась в теплоті, густоті звуку та повним зануренням.
The following 5 users say Thank You to Dmytro for this post:
  • Rinceweed (09-24-2023), nazar (09-25-2023), nevermind (09-25-2023), boboleg (09-27-2023), Desquark (04-30-2024)
Ответ
#10

Всім привіт, доволі довго чекав пока Назар приготує нову партію цапів, але, наперед скажу, що воно того було варто, тож зареєструвався, щоб залишити свій відгук.

Трохи історії, для контексту. До того, слухав різні ЦАПи AK, ESS,, PCM, Wolfson та попадалися r2r, в портативних та стаціонарних рішеннях. Не сказати, щоб був ними сильно незадоволений, але майже у всіх був суттєвий недолік - звучання детальне, але не музикальне, не натуральне, віддає синтетикою, все занадто гладеньке та причесане, менш тембрально привабливе. Від чого постійне відчуття, як від фастфуду - наче воно і смачне та поживне, але в порівнянні з томатом чи огірочком з городу та шматком домашньої курочки, з їх багатством ароматів та смаку, видна його штучна та хімічна природа.

Коли в локальному чаті аудіофілів заговорили про FriDac Mini, то найперше, на що звернув увагу - він натуральний та має "аналоговий" присмак. Власне після цього і вирішив піти на експеримент та придати й собі.  (Все далі написане стосується підлючення ЦАПу в стаціонарному варианті до підсилювача).

Коли він приїхав, то перша думка була - ок, зрозуміло, що це просто ЦАП, нехай трохи інший, ніж теперішні дельта-сігми і різница скоріше за все буде в нюансах, як завжди, які треба буде ще почути. Але, коли підключив, то, мимоволі, з мене вилетіло "Ого!". При цьому я людина доволі далека від того, щоб співати дифірамби будь кому чи чому, по першому враженню. Тому і за відгук сів після десь двотижневого прослуховування.

Але "Ого" вже вилетіло з рота і воно стосувалося того, як ЦАП працював з ВЧ, бо вони були легкі, детальні (я б сказав, деталей було відчутно більше, ніж на тому з чим порівнював), але при цьому ніякої причесанності - гарні атаки, післязвучання, та тембральна насиченність. І при цьому, якщо переключати на другий цап відразу для порівняння, то здавалося, що там вуаль, та щось невиразне.

Друге, на що звернув увагу, якраз натуральність, аналоговість та нейтральність - що і хотів знайти. Я не помітив навіть якогось забарвлення, чи тої вихолощенності, чи намаганння чогось додати свого, на кшталт velvet sound у AK. Спочатку він навіть здався занадто нейстральним на контрасті. Звук ллється невимушено та легко та дійсно нагадує аналогову вінтажну техніку. Очобливо це відчувається на струнних та духових інструментах та перкуссії.

Третє, на що звернув увагі - сцена та об'єм загалом, вони теж привертають увагу, бо помітно більші в ширину та глибину. Особоливо в глибину - дуже гарно та виразно відтворюються та позиціонуються звуки на фоні, не змішуючись з переднім планом. 

Четверте - загальна динаміка та басова частина. ЦАП, на мій погляд доволі енергійний, бо ні кволості, ні намагання подати звук м'якіше я не помітив - вс пружне, енергійне, бас може як гепнути бейс-драмом, там і швидко та потужно відіграти басову гітарну партію. Звісно, що тут основна заслуга не ЦАПа, але в порівнянні це теж виділяється. 

В завершення можу сказати, що мене цей досвід не розчарував, тому буду з інтересом чекати на нові експерименти Назара.

Єдине побажання автору - зробити кнопку вмикання/вимикання додатково, бо наразі релє вмикає цап тоді, коли на нього подається сигнал по USB, але не вимикається, коли сигналу немає - я так розумію, що це мабуть було зроблено спеціально, що ЦАП не вмикався/вимикався постійно. Але для зручності "кніпочка" мабуть не завадила б:)

   
The following 2 users say Thank You to Desquark for this post:
  • nazar (04-30-2024), Rinceweed (04-30-2024)
Ответ
#11

Пристрій споживає пів вата від мережі, з таким мікроспоживанням не розумію для чого йому вимикати живлення.

"The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle." John Stapp
The following 2 users say Thank You to nazar for this post:
  • Desquark (04-30-2024), wired (04-30-2024)
Ответ
#12

Якщо вiн споживае лише 0.5 Вт вiд мережи, та 0.8Вт вiд USB, то чому на питати його вiсь вiд USB?
Лише крiзь небажання застосовувати DC-DC?

В мене ЦАПы 8-i серii споживають набагато бiльше, але питання в них USB.
Ответ
#13

Звичайно, зробити хороший DC-DC щоб він ну хоть якось міг конкурувати з звичайним трансформаторним БЖ це попросту дуже дорого.

"The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle." John Stapp
Ответ


Перейти к форуму:


Пользователи, просматривающие эту тему: 2 Гость(ей)